IklanPercuma | Iklan Percuma Portal

APA ITU "SINGULARITY" : Mind Control [Part 2/7]


Sebelum kita melihat 5 dimensi ruang yang lain, adalah penting kita memahami 2 dimensi ruang yang telah diterangkan di dalam Part 1 sebelum ini terlebih dahulu. Ramai sekali pihak2 yang menasihatkan saya agar pengetahuan ini tidak dikongsikan secara terbuka kerana bimbang tentang penyalahgunaannya. Namun bagi saya, pengetahuan ini wajar dikongsikan. Kalau nak
disalahgunakan, terpulanglah kepada kita....

Ok... recap sikit. Dimensi Ruang Pertama (DR1) = Keberadaan Fizikal yang boleh disentuh, didengar, dilihat dan dirasai secara fizikal. Ia melibatkan jisim dan jirim. Contohnya jasad kita sendiri dan benda2 yang ada disekeliling kita seperti batu, tumbuhan dan haiwan termasuklah bunyi-bunyian, bau dan “taste”. Dimensi Ruang Kedua (DR2) = Keberadaan yang tidak boleh diukur dan dinilai secara fizikal. Ia tidak mempunyai jirim dan jisim. Contohnya fikiran dan emosi.

Untuk makluman, ada sesuatu yang sentiasa mengisi kedua-dua dimensi ruang DR1 dan DR2 ini. Bergantung kepada tamadun atau budaya ia dikenali sebagai “ether”, “gaya”, “maya” atau kalau dalam cerita Star Wars... ia dikenali sebagai “The Force”. Ia adalah medium di mana keberadaan di dalam DR1 boleh memberi kesan kepada keberadaan DR2 dan begitu jugalah sebaliknya. Sebagai contoh, hanya dengan perkataan yang keluar daripada mulut kita yang bersifat fizikal ini... ia boleh mengubah fikiran ataupun emosi seseorang (DR1 memberi impak kepada DR2). Atau dengan emosi tertentu pula kita akan mengeluarkan perkataan tertentu (DR2 memberi impak kepada DR1). Nampak perkaitan ini? Ambillah masa sedikit dan cuba fikirkan contoh2 lain supaya kita benar2 faham.

Tanpa “ether” DR1 dan DR2 terputus hubungannya. Tanpa ether kita boleh bercakap apa sahaja dan ia tidak akan memberi impak kepada fikiran atau emosi pendengarnya. Tanpa ether, idea yang timbul di dalam fikiran kita tidak akan boleh dimanifestasikan di alam fizikal kita. Tanpa ether kita semua akan menjadi sebuah robot dan komputer yang tidak berperasaan dan beremosi. Macam mana... boleh ikut penerangan setakat ini?

Okay... sekarang kita pergi ke peringkat yang seterusnya. Bolehkah sesuatu yang ada di dalam fikiran kita mengubah sesuatu di dalam fikiran orang lain tanpa melibatkan perbuatan tertentu seperti mengeluarkan perkataan tertentu atau melakukan perbuatan tertentu yang bersifat fizikal? Terima kasih kepada ether, kita boleh melakukannya. Bagaimanakah caranya?

Sama ada kita sedar atau tidak, kita boleh menyuruh seseorang itu melakukan sesuatu atau mengambil keputusan tertentu dengan hanya menghantar apa yang kita fikirkan terus kepada fikiran seseorang tersebut (hanya melibatkan DR2). Pernah lihat seorang “Jedi” dalam cerita Star Wars melakukan hal ini? Ini boleh dilakukan dengan satu syarat. Kita hendaklah boleh melepasi pertahanan fikiran orang yang hendak kita kawal itu.

Apakah pertahanan fikiran? Pertahan fikiran telah diwujudkan secara semulajadi bagi semua jirim dan jisim di alam fizikal kita ini. Tidak kiralah sama ada kita seorang manusia, seekor kucing, sebatang pohon durian atau pun sebutir batu, kita mempunyai pertahanan fikiran semulajadi yang bertindak menghalang sesuatu pihak lain daripada menguasai fikiran atau emosi kita secara terus DR2 kepada DR2 tanpa melalui DR1. Tanpa pertahanan ini, kita akan dikuasai oleh manusia2 lain atau makhluk2 lain tanpa kerelaan kita. Tanpa pertahanan ini, maka rasanya kita boleh bayangkan dunia kita akan melalui perubahan yang amat2 drastik. Sebab itulah ramai di antara kita yang telah lama mengetahui serta memahami hal ini merasa sedikit bimbang. Mengapa bimbang? Inilah yang akan berlaku bermula hujung tahun ini pada 21 Disember, 2012. Kita akan tiba di suatu era atau zaman di mana sempadan DR2 dan DR1 semakin menipis dan pertahanan fikiran semulajadi kita akan semakin lemah dan mungkin terus hilang.

Orang yang paling beruntung ialah orang yang telah memahami hal ini terlebih dahulu dan telah mula melatih minda mereka untuk memperkuatkan pertahanan fikiran mereka. Pada masa yang sama, mereka juga telah berlatih untuk memperkuatkan minda mereka supaya apabila zaman jurang DR2 dan DR1 semakin terhakis tiba, mereka dapat mengeksploitasi orang lain dengan mudah sekali.

Inilah sebenarnya sebab saya berkeras untuk berkongsi tentang hal ini secara terbuka walaupun mendapat tentangan daripada banyak pihak. Saya merasakan tidak adil sekiranya ada pihak2 yang tahu dan ada pula pihak2 yang tidak tahu. Maka apabila bermulanya era baru nanti pada 21 Disember, 2012... pihak2 yang tidak tahu akan didominasi dan diperhambakan.

Kita boleh memilih untuk mengkaji hal ini lebih lanjut atau menganggapnya hanya sebagai cerita2 yang tidak masuk akal. Akan tetapi bila masanya tiba tidak lama lagi.... kita tanggunglah sendiri akibatnya...


Wassalam – Public Secret

APA ITU "SINGULARITY" [Part 1/7]





Bolehkah kita menyatakan di mana letaknya ruang yang kosong di alam semesta ini? Benar2 wujud ke ruang kosong ini? Saya percaya, ramai di antara kita masih dok menjawab dengan spontan. Ruang kosong? Ala... pergi jer la keluar 50 batu daripada atmosfera bumi ni... angkasa lepas tu ruang kosong la. Kan ruang kat angkasa lepas tu kosong.... vakum! Apa la punya soklan? Tak pun pergi jer makmal, carik bekas yang kedap udara atau “air-tight container”.... pastu pam semua udara dan gas keluar sampai jadik ruang vakum... ruang kosong la tu. Adakah benar ruang vakum itu bererti ruang yang kosong? Maka, bagi kita yang masih menyangka istilah ruang vakum merujuk kepada ruang yang kosong... elok la membaca nukilan kecil ini. Kalau yang dah tau tu... tak yah la baca...

......


......


.......


Haishhhh... ok la... kalau dah tau tapi masih nak baca... boleh la baca jugak.... :D


Tahukah kita... ruang vakum semulajadi i.e. angkasa lepas atau mana2 ruang vakum tiruan yang dihasilkan di dalam makmal sebenarnya tidak kosong. Ada sesuatu yang sentiasa mengisinya. Dengan kata lain, there is no such thing as emptiness. Ceh... sori cakap omputih sikit. Ada sesuatu yang kita tidak boleh suka2 nak pam keluar... Betulkah begini? Apa yang sentiasa dok mengisi ruang vakum? Sebenarnya ada banyak.... contoh mudah... cahaya boleh “travel” atau bergerak melalui vakum... frekuensi radio dan lain2 lagi seumpamanya... boleh mengisi ruang vakum... dan kita masih panggil ruang itu vakum jugak hanya semata2 kita merasakan ruang itu kosong dan bebas daripada molekul2 dan atom2 jirim dan jisim. Boleh fahamkah setakat ini?


Sekarang cuba bayangkan wujud satu keadaan di mana sesuatu ruang itu benar2 kosong atau istilah omputihnya “true vacuum”.... maka persoalan yang timbul... adakah keadaan begini masih boleh dipanggil ruang? Apa sebenarnya ruang ini? Cuba pikir betul2.... apa mender ruang ni yang sebenarnya? Kalau dah ia benar2 kosong... satu habuk jirim dan jisim pun takder... cahaya ke.. frekuensi radio ke.. hapa ke... semuanya takder... apa yang memberinya ukuran panjang, lebar dan tinggi bagi membentuk apa yang kita biasa panggil sebagai ruang?


Okay... okay... cukup dulu tentang ruang jenis ni... Sekarang... meh kita dok pertimbangkan beberapa soklan lain pulak.


Apakah yang kita faham tentang “Fikiran” dan “Emosi” ??? Kedua-duanya memang wujud. Ye ke? Kalau kedua-duanya wujud... boleh ke ianya mengisi ruang atau tidak? Atau... adakah kedua-duanya ini tidak memerlukan ruang untuk wujud? Abis tu... kalau kedua-duanya tak perlukan ruang untuk wujud... depa dok wujud kat mana plak? Sori... cakap Kedah la pulak. Haaaa... bolehkah kita menjawabnya..??? Depa dok kat mana?


Orait... sekarang try pikir macam ni pulak. “Fikiran” dan “Emosi” memang memerlukan ruang untuk wujud... tapi ruang tempat kedua-duanya wujud adalah ruang dimensi lain yang tidak sama dengan dimensi ruang tempat wujud jirim dan jisim fizikal. Amacam? Boleh terima ke kalau cakap macam ni?


Sebagai pengakhiran bagi Part 1 ini... saya suka untuk “highlight” satu perkara. Daripada persoalan2 yang ditimbulkan di atas, kita sepatutnya sudah boleh nampak bahawa untuk pembentukan ruang sahaja sudah ada sekurang-kurangnya dua dimensi kewujudan ruang yang berbeza. Sebenarnya terdapat 5 lagi dimensi ruang yang belum saya sentuh lagi. Dapatkah kita memikirkan apakah 5 lagi dimensi kewujudan ruang ini? Bagi setiap dimensi ruang ini... apakah benda atau perkara yang mengisinya?


Nanti kita sambung lagi yer....



Wassalam – Public Secret

WHO IS AL-KHIDIR? GREEN LANTERN? GREEN KNIGHT? GREEN GIANT? GREEN HERO? GREEN MAGICIAN? A FRIEND OF GANDALF AND MERLIN?

WHO IS AL-KHIDIR? GREEN LANTERN? GREEN KNIGHT? GREEN GIANT? GREEN HERO? GREEN MAGICIAN? A FRIEND OF GANDALF AND MERLIN? NTAH... BACA LA SENDIRI YER...

Sumber Cedokan: Pelbagai Sumber, Tulisan Afterdark (mostly) dan Tulisan Muhammad Sufi.

AL-Khidr literally means ‘The Green One’, representing freshness of spirit and eternal liveliness, green symbolizing the freshness of knowledge “drawn out of the living sources of life.” Whatever the source for this green may be, it has come to symbolize the benign presence of the divine wisdom as imparted by the Divine Himself to Khidr and to Prophet Muhammad.

Khidr ‘Green’. His name is not mentioned in the Holy Qur’an, but tradition speaks of ‘One of Our servants’ as being Khidr. His knowledge is fresh and green, and drawn out from God’s own Presence. He is a mysterious being, who has to be sought out. He has the secrets of the paradoxes of life, which ordinary people do not understand or understand in a wrong sense. The nearest equivalent figure in the literature of the People of the Book is Meichizedek. In Genesis XIV. 18-20, he appears as kind of Salem, Priest of the Most High God: he blesses Abraham, and Abraham gives him tithes. He seems to live for all times.

Was he a Prophet of a Saint?

Qur’anic commentators say that al-Khidr (‘The Green Man’ of pre-Islamic lore) is one of the prophets; others refer to him simply as an angel who functions as a guide to those who seek God. And there are yet others who argue for his being a perfect wali meaning the one whom God has taken as a friend.

Khidr is associated with the Water of Life. Since he drank the water of immortality he is described as the one who has found the source of life, ‘the Eternal Youth.’ He is the mysterious guide and immortal saint in popular Islamic lore and the hidden initiator of those who walk the mystical path.

In the Muslim tradition Khidr is alive and well and continues to guide the perplexed and those who invoke his name.

(2) From Wikipedia: Khidr or Al-Khiḍr (Arabic: الخضر “the Green One”, also transcribed Khidr, Khidar, Khizr, Khizar and (Persian: خضر), Turkish: Hızır) is an enigmatic figure in Islam; some say he is a ‘Abdan Ṣālih (righteous servant of God while others say he is a prophet. Al-Khidr is best known for his appearance in the Qur’an in sura al-Kahf – Qur’an 18:65. Although not mentioned by name in the ayah (verse), al-Khiḍr is assumed to be the figure that Musa (Moses) accompanies and whose seemingly violent and destructive actions so disturb Moses that he violates his oath not to ask questions.

I would understand how someone would think it is impossible for immortals to have walk on the face of the earth. Logically speaking, if such immortal do exist, then there ought to be slips and mistakes here and there revealing his presence in the course of human's history. Take Lucifer for example, this immortal condemned creature had been know to try his hardest to conceal his existence (ever heard "Devil's greatest lie is that he didn't exist"?) up to the point of concealing his existence from some of the elite members of the Illuminati. But still Lucifer made a slips now and then, didn't he?

Being human and all, I think Khidir did made a few slips throughout centuries. Legends about mysterious men wearing green outfit are abundant all over Europe and the rest of the world even though it rather odd that these legends has never made it into the silver screen.

In continent where Muslims is dominant, this man is quickly rumoured to be Khidir and therefore there's no real mystery there of where he got his supernatural power from. However, in most region in Europe where non-Muslims were not familiar with his history, his exploits there inadvertently caused certain myths such as him being a spirit, a ghost, a saint and even a green spirit of the forest.

Through a brief period of time my group have compiled stories from various sources. In conclusion we believe Khidir is still the same old Khidir who once joined Alexander the Great (Iskandar Zulkarnain). Khidr I believe, is still the same old warrior who wanted to die in battle as Jihadist. This attitude doesn't seems to abate by time. Yes, he does have a bit sense of humour which I think only a Klingon warrior could find funny. And yes, his sense of fashion also haven't change that much because he still prefers green over any other color (even though he also occasionally appears in white).

Now, there are actually several immortals who walked the earth as we speak. There Dajjal (Anti-Christ), Khidir and Ilyas. Then there are immortals who didn't go anywhere such as Harut and Marut whom I recently I learned from an article in Insan-Insan Pendakwah. The immortals who walked the earth probably caused a legend to be born here and there.

Because "legend" by definition is a literary genre that is somewhere between a myth, a tall tale and history, then the story about these immortals had suffered larger-than-life exaggeration and even tailored to fit the situation in the place where it happened. Therefore in order to identify the legend which hinted the presence of Khidir or other immortals, one must not take the entire story as the truth. Instead, we just note the necessary "elements" in order to consider that "Khidir was probably there even though he might not be doing what the legend said he did.

A good example is about the legend of the invincible green warrior St-George. From the onset, a lot of Muslims wouldn't like to like the idea that St.George might be Khidir. This is because St.George is a character in Christian legend. In what best known as the ‘Golden Legend’, a princess was about to be sacrificed to the dragon when St George, who was conveniently passing by, came to her rescue by killing the dragon with a single blow from his lance. The legend goes on about him then delivered a powerful sermon and converted the locals to Christianity.

Now, reading legend like this would certainly make you uneasy because we know Khidir would never choose Chritianity over Islam. However, people often failed to realize that the story about St-George as portrayed by the Christians actually refers to the period before Islam. The Golden Legend itself is a story of which allegedly occured 300 years before the birth of Prophet Muhammad. Therefore it would be unfair to prejudice all those who embraced Christians before the coming of Islam. Furthermore, we all have learn that there's Christians prior to the coming of Islam who are truly "Ahl al-Kitāb" (أهل الكتاب) for example Waraqah Bin Naufal and King Najasyi. As in the case of Najasyi for example, as a true Ahl al-Kitāb he had 'upgraded' his faith from Christian to Islam in a blink of an eye immediately upon learning about Muhammad.

There has been a few stories which suggested Khidir's presence during the Soviet war in Afghanistan (1979–1989). These stories were once distributed through email when Internet in Malaysia was still dial-up at 56.6 kbps. However, these stories are no longer searchable via Google today. Apparently the Illuminati had made sure it's wiped out from the world wide web. There's a story about 25 Mujahideen ambushing 200 Russian armies in Syahturi. After only four hours of battle 70 Russian were dead, 26 were captured alive and the rest of Russian advancement stopped and withdrawn. The Mujahideen actually were puzzled why the Russian fled so soon. It was during interrogation that the Russian prisoners were surprised to learn that they were surrendering to such a small group of Mujahideen. They've swore they have been ambushed from four different directions by what they thought thousands of Mujahideen. They're clearly telling the truth because the injured and dead Russians were suffering gun shoot wounds at different angle of their bodies too. When asked whether any of them have seen these other 'groups' of Mujahideen, they replied they did not but two soldiers did recalled briefly seeing a green clothed man up hill pointing his AK-47 shooting towards the Russian. No Mujahideen had seen the mysterious green man.

Coincidentally enough, that the place where this story took place actually was quite near to a place in Afghanistan named "Khawaja Khidr" (Khawaja Khidr is Khidir's other name in India). How this remote places came to be named "Khawaja Khidr" is beyond me and it doesn't make sense considering that from satellite it can be seen that there's generally nothing there except for hills and forest. This place also one of many few places which had never been attacked by the Russian forces.

(Note: In fact, there's quite a numbers of this place in this world named after him.. I wonder why..)

It is worthy to note that the appearance of mysterious guy in white is quite abundant during the Afghan War. His presence is even reported in Chechen War. Most people said that he's an angel. That's possible, and it is also possible that he's either Ilyas or Khidir. When Moses met Khidir (as told in Al-Quran) Khidir actually was wearing a white robes. Therefore it's apparent that his wardrobe (if he has any) isn't not consist only with green design. In fact, the association of 'green' with Khidir actually is more about the legend that his presence can cause grass to grow. However in most legend he did appeared in green, for example the story about him appearing before Syeikh Abdul Kadir Jailani.

There's a good example of possible hint in the British legend about him. In the 14th-century Arthurian poem Sir Gawain, a mysterious Green Knight appears before King Arthur during a feast being completely green: skin, hair, dress, and all.

It is saif that the green knight holds a bough of holly in one hand, and an enormously menacing battle axe in the other. He appeared before King Arthur and issued a challenge: he will allow one man to strike him one time with his axe, under the condition that he be allowed to return the blow the following year by New Years.

At first, King Arthur stood up to the challenge but other Knight by the name Sir Gawain pulls Arthur aside and accepts the challenge himself. In one swoop, Sir Gawain beheaded the Green Knight only to have the strange Knight calmly stand, retrieve his head, and tell Gawain to meet him at the Green Chapel at the stipulated time (this is one reason why the watcher's think this knight is Khidr because there's a clear indication of immortality here).

A year later Sir Gawain departs to the Green Chapel where Gawain saw the Knight sharpening his axe. Gawain honorably bends to have his head cut off, only to have the Green Knight fake two blows, then barely nick him on the third. The Green Knight then reveals that he merely wanted to test Arthur's court. He and Gawain then part on good terms.

It is possible that Khidir inspire almost a similar legend in Ireland in the 8th century. This time he was a warrior King in Munster located in the south of Ireland with superhuman abilities and a master of disguise possessed of magical powers. When three Irish warrior came before him to be judged of whom amongst them is the true warrior, he devised a brilliant way to test these warriors. He disguised himself as a green giant who offered to have his head beheaded by these warriors. But there's a condition, if he didn't die then he will have his turn to cut their head off the next night.

Each of the three warrior beheaded the giant's head but to their horror saw the giant simply pick up is head and put it back to where it was once. The night after, only a warrior by the name of Cúchulainn came to honour the agreement while the other two cowards had ran away fearing death. Similar to what happened to Sir Gawain, the Giant revealed his true face and declared Cúchulainn as the true warrior for his honorable conduct.

In S.E Asia, the appearance of Khidir can be traced during the Java War. According to an article presented by an Indonesian friend in the Group, during the war the Dutch had killed almost 6000 ulama. Now, the situation in Indonesia with the Dutch East India Company (VOC) has one stark contrast with Tanah melayu and the British. Unlike the British, the VOC is somewhat similar to the Portuguese who came to Malays Archipelago not only because of greed, but also because they're spreading Christian. During the war, the stories about how several religious figures were visited and guided by Khidir is quite common.

There are quite a lot of people in this world who had taken interest on profiling Khidir. Of all these people, the one who had spent the most money (billions) and years (hundreds) tracking down Khidir is the Illuminati themselves. Nowadays, one of the task of NSA supercomputers is gathering intels on possible location of Khidir. The computers roamed the world wide web and telecommuniation network trying to pick up bits and pieces which may led to his where about. Naturally, words like "khidir", "green men", "men in green", "green ghost", "green wizard" etc etc had become part of triggering keywords which led the NSA to point their satellite on that exact location.

This "leave-no-stone-unturn" searches sometimes even went overboard. For example when report first emerged about vegetation blooming in the arctic due to global warming, the NSA sent their military over the place to check things out ahead of the scientists. Even today whenever there were report about vegetation appears in places where it shouldn't be, the Illuminati will check these places out. The reason? Well, because it is widely believed that whenever Khidir hang around in one places for a while, grass and other vegetation started to bloom.

There were probably some truth in this legend because that would explain why sightings of the legendary "green man" mostly happens in the woods. I mean, what's better way to hide a leaf if not in the forest, right? If he inadvertently caused grass to grow wherever he went, then it's good strategy to journey in the forest where there's already plenty of bushes around to camouflage the trace.

In Europe, the legend has been around about a mysterious green man who walks alone in the forest. Because of his mystical power, The Green Man was thought as spirit the vegetative realm. The legend goes back many centuries. Usually mistaken as a pagan deity, the "Green Man" artwork can be found carved on buildings and even churches dating from the 11th century through to the 20th century. However there are no examples of the Green Man on any buildings or in any artwork pre-dating the 11th Century, supporting the idea that it was actually an imported motif, most likely from India brought over via Silk Route traders in the 11th century.

In India, he is known as Khwaja Khizr, or Pir Badar, or Raja Kidar, and is the object of a still surviving popular cult common to Muslims and Hindus. Iconographically from the Indian legends, Khwaja Khizr is represented as an aged man, having the aspect of a faqir, clothed entirely in green and moving in the waters with a ‘fish’ as his vehicle. In Indian legend, Khwaja Khizr is said to be the the guardian of the Water of Life (amrta) and Master of all jungle creatures. Therefore when the princess of Indian serpents went to get the water, Khwaja Khizr ordered her to reveal her human form first before allowing her to get some.

You might be wondering by now what's the point of trying to collect stories about Khidir around the world. What's the need of trying to learn about this immortal man?

Actually, I'm not sure why myself. I can speculate why the Illuminati is looking for him though. I bet they're thinking that if they locate where he is, than that could hinted to the location of Al-Mahdi too. It makes sense, from our profiling we began to see some patterns in all his previous appearances. This man who have mastered the knowledge on how to see the future, had developed a habit of visiting some of the most prominent figures who later cause a ripple in the fabric of time. Whether this appearance were caused by his curiosity or simply an urge to approach and guide the people he perceived as historical figures, that I don't know. From Salehuddin Al-Ayubi to Sunan Kalijaga (Indonesia) to Imam Shamil (Chechnya). Now, for those who have watched 'Jejak Rasul 2011' in TV3, they would no doubt familiar with Imam Shamil whom untill today is hailed as the ultimate freedom fighters from Chechnya. Try to find it at YouTube and watch it. We may learn something...

In Sahih Muslim we find the following narration:

Dajjaal will kill a person once and then bring him back to life, then he will ask him, “Do you believe that I am God?” That person will reply, “No! I am convinced that you are the Dajjaal of which the Prophet (May Allah bless him and grant him peace) informed us”. Dajjaal will throw him in his fire, which in reality will be Paradise.

The narrator of this Hadith is Abu Is-haaq who says: It is commonly known that this person would be Khidr (Alay hissalaam).

(Sahih Muslim, Chapter on Dajjaal)

Abu Is-haaq was amongst the Taba’tabi’een and it was common knowledge during that period that Khidr (Alay hissalaam) was alive and his death will occur at the time of Dajjaal.

Hafidhh Ibn Kathir states:

King Zulqarnain discovered a type of water referred to as the ‘water of life’ which when drank would allow a person to remain alive forever. He departed with many people searching for it, and Khidr, (Alay hissalaam) was also with him. At one place Khidr (Alay hissalaam) drank some water and the King did not.

[Tareekh by Ibn Kathir, volume 1 chapter Zulqarnain]

Hafidhh Ibn Hajar Asqalani says in his A’sabah that Khidr’s name is in the list of Companions of our Prophet (May Allah bless him and grant him peace).)

Hafidhh Ibn Kathir writes: “ When the Prophet (May Allah bless him and grant him peace) departed from this world, Umar heard someone come into the house but saw no-one, when he asked, Umar said it was Khidr (Alay hissalaam)”. Then a voice was heard which said, ‘O household of the Prophet (May Allah bless him and grant him peace), be patient’. Ali said it was Khidr (Alay hissalaam).”

Sekian. Semoga bermanfaat difikir2 kan.


Public Secret - Allahu'alam... Wassalam.

Jika masa itu RUNTUH 2

Jika masa itu RUNTUH 2


Andai kata;
zaman kuno yang beribu-ribu atau juta-juta tahun dulu sebenarnya adalah masa depan
beratus-ratus atau beribu-ribu tahun dari sekarang.

Andai kata,
ATLANTIS atau LEMURIA yang di katakan kota dewa itu sebenarnya 
sebuah bandar canggih di masa depan, tapi di temui oleh pengembara dari zaman dahulu?!
Kemudian, ia menjadi inspirasi kepada zaman kita untuk membina 
sesuatu seperti itu. Bila ketamadunan manusia mulai pupus, ia kembali ke
zaman dahulu kala dan berputar tanpa had.

INILAH TORUS MASA.
suatu yang infiniti, tiada kesudahan tetapi sentiasa berkembang.
Mesti anda pening dan penat untuk memikirkan logikal dari kisah ini, bukan?

Ketahuilah, saintis kita sedang menkaji dan memahami teori masa dan 
dalam QURAN di sebut tentang MASA itu suatu KERUGIAN. Jika di tafsirkan, 
ianya suatu yang berbentuk ilusi dan sangkaan. 
Kemudian, ia di sambung dengan 
KECUALI ORANG YANG BERPESAN-PESAN DENGAN KEBENARAN DAN KESABARAN.

Jika masa itu suatu sangkaan manusia yang berfungsi sebagai bahan ukur, 
maka apa KEBENARAN di sebalik masa? Masa berfungsi bila ada pergerakkan 
cahaya. Jika tanpa cahaya, andai kita terkurung dalam bilik gelap atau penjara,
 kita tak akan merasai MASA itu. Bahkan, kita akan tertanya-tanya, hari ini hari apa,
 sekarang sudah pukul berapa, tarikh hari ini apa dan sebagainya.

Itu menunjukkankan MANUSIA DALAM ILUSI (sangkaan mindanya sendiri). 
Dalam sangkaan yang berpunca dari kepercayaan yang di pandu oleh getusan rasa hati.
 Manusia sentiasa mahu mengukur sesuatu. Begitu juga dengan masa.
 Dek kerana itulah, semakin modern, semakin ke masa depan, 
semakin pantas kita rasa masa itu berjalan.





Kenapa hal itu terjadi?
Ini kerana kita selalu pandang masa itu suatu LINEAR, suatu yg lurus.

Akan tetapi, dalam masa yang sama, kita selalu kata 'sejarah mgkn berulang'.
 Sebenarnya masa tu suatu putaran yg random. Suatu LOOP yang
 bersambung tetapi bukan juga bulatan yang sehala. Bahkan,
 ianya seperti sebuah piring yang luas, titis air di piring itu boleh bergerak ke
 mana-mana penjuru piring masa itu.

saintis kata, kita ini multi layer dimensi,
Andai kata kita di bumi lahir, kita di alam A, B, C pun turut lahir, sejajar dgn 
pertumbuhbesaran kita, walaupun A, B dan C tu berada di masa, tempat yg berbeza
 sebab tu ada org alami dejavu, terasa pernah pergi suatu tmpt walaupun tak penah pergi.
 secara teorinya, kita di A pernah lalui masa tu, kita di B, baru saja lalui tempat tu. 
sedangkan A dan B adalah suatu kesedaran yg sama tp berlainan diri.

Asbab itu la ada org rasa dia pernah idup zaman dulu..
sebenarnya, dia tak idup pun di zaman dulu, dia tetap dia di zaman ni. tapi, 
dia di dimensi masa yg berbeza yang hidup di zaman dulu, memberi kesedaran-pengalaman-ilmu 
pada kita di zaman ini dan vice versa.

Anda kata kita mencipta mesin masa, kita kata nak kembali ke zaman dulu, 
sebenarnya kita kembali ke masa depan (back to future). Pening kan teori ni? Ibaratkan 
saja MASA itu seperti AIR.
Ia mengalir dari punca, kemudian kepada sungai, dan terus ke laut. Kemudian,
 ia naik ke langit dan menjadi titisan hujan (individual) dan meresap dalam tanah dan kembali jadi punca.


Ini la zaman dulu buat simbol 'naga/serpent' gigit ekor sendiri. TORUS, sentiasa repeat, infinity.
apapun, ni teori saje. ia masih lagi suatu perspective. tak de yg absolute dlm sangkaan tntg masa.

Ramai yang berkata, MELAYU itu akan jadi suatu bangsa yang hebat...
 Maka buktikanlah wahai pendeta.
Pada zaman dahulu, di katakan bahawa suatu kaum di sebut MIM itu menjadi 
'cradle of civiliation'. Andai benarlah teori ini, jika bangsa ini mulai bangkit dan memahami
 teori masa dan asas kewujudan, maka, inspirasi 'cradle of civilization' itu akan mereka miliki.

Dari situ, masa depan tanah ini menjadi suatu kota yang hebat dan takkala itulah 
'masa silam' itu sebenarnya adalah 'masa depan'. Kita berulang alik dari masa ke masa yang lain. 
Kita mengajar tamadun sana sini dengan kefahaman dari masa depan. Apakah perkara ini tidak mungkin berlaku?

Ketahuilah, tiap apa yang di fikirkan oleh manusia itu adalah wujud. Cumanya, antara ianya
 di realitikan atau tidak. Sesuatu konsep design atau penciptaan itu bermula dari IDEA,
 kemudian kepada KONSEP dan seterusnya PENCIPTAAN.

Tapi, beranikah kaum di tanah malayu ini mengambil cabaran ini? Atau mahu 
tunggu di pupuskan saja.
 Ada dua pilihan... Tidak melayu hilang di dunia atau pupus di dunia. Pilihan di tangan kita 


Berikut pula adalah nota yang saya ambil dari sebuah Fb,
 "Bumi adalah terapung ditempatnya.


+ Lihatlah pada gambar bahawa ia terapung seolah2 seperti ombak dilaut.
Kaabah tetap pada tempat sebagai pusat di mana,
"Allah telah menjadikan Kaabah, rumah suci itu sebagai pusat bagi manusia" Al Maidah 97.
Bulan dan matahari pula mengelilingi bumi juga secara terapung sebagaimana,

"matahari tidak mudah baginya mengejar bulan, dan malam pula tidak dapat mendahului siang; 
kerana tiap-tiap satunya beredar terapung-apung di tempat edarannya masing-masing" Yaasin 40.

Keadaan ini juga yang menyebabkan berlakunya Perige dan Apogee pada jarak matahari 
dan bulan yang mengelilingi bumi kerana masing2 mempunyai medan kuasa. 
Pergerakan matahari dan bulan mengorbit bumi pula ditunjukkan sebagaimana,

"Dia juga menjadikan malam melingkari siang dan menjadikan siang melingkari malam" Az Zumar 5

Perbuatan melingkari ini pula boleh diterjemahkan seperti melilit serban ke kepala.
Setiap kali serban dililitkan dua daya tekanan akan bertembung iaitu daya tekanan dari tangan 
dan daya tekanan dari kepala. Titik pertembungan itu berlaku ditempat lilitan sedang dibuat. 
Kepala akan bergerak ke arah tekanan kerana tiada orang yang melilit serban tanpa
 kepala tidak bergerak.
 Begitulah juga perumpamaan pada bumi yang terapung dimana kaabah itulah
 pusatnya juga pusat kepada 
semua perkara di bawah arsy. ~Allah Pemberi Cahaya Langit dan Bumi~"



Ketahuilah kita bahawa semua perkara ini BERULANGAN.

Jika anda mengkaji tentang GOLDEN RATIO, FIBO, FRACTAL dan sebagainya, 
ianya semua berulangan. Dari kecil ke besar, dari dalam ke luar, dari ghaib ke nyata...
Suatu infiniti yang tiada had. Tapi, apakah kita mampu menafsir di sebalik perkara-perkara 
tu untuk di terjemahkan ke dalam ketamadunan dan kesempurnaan diri?


Wallahualam


sumber : www.nusanaga.blogspot.com

Jika masa itu RUNTUH

Jika masa itu RUNTUH

 


Salam
Kenapa masa itu di katakan suatu kerugian?
Secara teori (sebab tak de sapa pun yg dapat meneka dengan tepat apakah itu MASA),
rata-rata, orang mengatakan bahawa MASA itu adalah:-

1- straightforward. Terus berjalan tanpa henti
2- terdiri dari 3 perkara yakni LALU, KINI, AKAN DATANG
3- suatu LOOP atau gelung yang sentiasa berulang-ulang
4- masa itu infiniti kerana ia terus tanpa henti
5- masa berkaitan dengan kadar cahaya

andai kata, semua ini tiba-tiba 'runtuh' dan ia menjadi KEUNTUNGAN?!

1- Straightforward tanpa menoleh kebelakang.. tapi jika ia boleh di ulang, Bagaimana?!
2- Jika lalu, kini, akan datang sebenarnya sama?! Ia hanyalah mind set terhadap pengaruh 
kesedaran kita lalui dengan merakamnya sebagai kepercayaan dan kemudiannya terus menjadi 
habit utk kita meneruskan rakaman tersebut.. itu semua 'dusta', Bagaimana?!

3- Suatu loop itu sebenarnya tak de loop, tp leh di point secara rawak ke mana saja arah. 
bukan hanya 1 arah semata-mata, seumpama zarah-zarah yang bergerak secara random. Bagaimana?!
4- Masa itu bukan saja infiniti tapi NIL, tiada, tidak wujud, bahkan kosong. 
Dan sebenarnya kitalah yang 'memasakan' masa sebagai ukuran kehidupan. Bagaimana?!
5- Tanpa cahaya, adakah bayang ada dan bayang itulah kita jadikan ukuran. Kita namakannya masa. 
Tapi, jika lautan universe ini TERANG... adakah kita immortal? 
Sedangkan padang masyar itu cukup terang benderang bahkan tiada lagi masa. 

Dan jika semua di atas itu hanyalah suatu sangkaan dari kesedaran tapi sebenarnya, 
semua itu adalah NIL/zero/tiada/la/nafi/ilek/nada... Bagaimana?!

Ada hadis mengatakan, alam ghaib dan alam nyata hanya senipis kulit bawang.
 tidur itu saudara mati. dan sebagainya. Tidur, kita dah tak bersangka-sangka. 
kita terus menerima apa saja infomasi yg dtg pada kita dan alam tu di namai mimpi.
 tapi, bila kita terjaga, kita pegang kepercayaan kita yang sebelum ni supaya 
rakaman masa sebelum ni di teruskan dan di namai kehidupan.
 rakaman tu menjadi memori. memori mencipta emosi. emosi mencipta tindak balas. 
tindak balas mencipta chain reaction. 

Apapun, status ini pun suatu teori dan sangkaan. Tiada siapa pun paling tepat dlm membicarakan 
tntg hal masa, kecuali samar-samar.


Tapi, kenapa tiada yang tepat? 
Ini kerana teori masa itu suatu sangkaan dari kefahaman dan keilmuan.
Sangkaan adalah tanggapan apa yang kita tahu dan faham itu benar.
Semakin kreatif dan innovatif seseorang dalam memahami dan sedar tentang MASA, 
maka semakin fahamlah segala benda yang sebelum ni dia tidak faham.. dejavu, paralel, 
universe, time-space, teleportation, anti-graviti etc.. seolah-olah, ia berkaitan. Tetapi,
 hakikatnya tiada seorang pun paling tepat. Bahkan, ia harus di tambah-tolak dari 
individu ke individu yang lain sebagaimana terkandung dalam Surah Al-'Asr.
tenaga, getaran, gelombang... ini semua telah ada di dalam diri manusia, hanya perlu di fahami dan di kaji













Semakin ia menambah kefahamannya, semakin ia bersangka-sangka dengan kepercayaannya, 
semakin terhurai sedikit demi sedikit apa yang dia tanyakan tadi.

Teori masa, ukuran masa, kefahaman tentang masa... dari sangkaan dan kepercayaan 
serta tindakbalas manusia terhadap unsur cahaya-bayang utk jadi 'saksi' kepada kehidupan mereka. 
dari situlah terbit 'memori', dimensi etc.. lama-lama, jadi kepercayaan dan adat..
 dan akhirnya jadi hijab utk di warisi. 

Tetapi, 
jika apa yang di fahami itu sebenarnya suatu kerugian?!
bagaimana?!

Masa itu adalah suatu sangkaan, teori, kefahaman, kepercayaan manusia. Dengan masa, 
maka tercipta pelbagai kreativiti unsur lain seperti dimensi, time-space, dan sebagainya. 

Jika semua kepercayaan itu di runtuhkan kepada NIL, tiada, zero, kosong bahkan masa itu
sebenarnya tak wujud pun, bagaimana tindak balas manusia?! Dan semua itu kembali 
bulat-bulat sebagaimana kalimah syahadah yakni LA ILA HA ILLA LLAH. 
Semuanya semata-mata DZAT.Masa berlaku bila manusia mahu selaraskan kefahaman 
kemanusiaan dengan idea penciptaan. Dari itulah terpaksa adanya ukuran dan skala. 
Dan dari situlah wujud pelbagai teori dari DZAT YANG SATU. Dari lautan ilmu,
 ia berminesfestasi dan menghasilkan ombak, kocakan dan pelbagai fragment lautan ilmu itu. 
Menisfestasi itu bertindak balas dengan kehidupan atas dasar kepercayaan.  
 Dunia ni mmg suatu penjara yg superb. bukanlah penjara jin syaitan iblis dajal. 
Tetapi, suatu penjara kesedaran yang cukup utuh sebagai pentas permainan bagi mereka yang
 lupa yang di gelar insan.

Kesimpulannya;
Penemuan sains dalam memahami masa, sebenarnya adalah proses kembali 
kepada asal usul masa itu di wujud. Semakin di kaji, semakin ia meruntuhkan
 sangkaan kita tentang masa. Satu teori yang terbaik setakat ini adalah dari ROBERT LANZA, 
penulis buku Biocentrism. Penemuannya di persetujui oleh saintis NASA dan di anggap
 'New theory of everything', melepasi teori 'THE STRING THEORY'.

Kata beliau;
Setiap individu punyai kesedaran dan tanggapn terhadap masa. Oleh kerana itulah, 
ada orang rasa dunianya lambat, ada yang cepat bahkan ada orang boleh sampai
 ke destinasi dengan cepat lebih dari kebiasaan. Ini semua adalah sangkaan kita pada sesuatu 
yang kita gelarkan sebagai MASA.   

The answer is within our self in vast of unlimited ocean of knowledge.
Wallahualam 


nota:
masa tu adalah 'pergerakkan time n space'
time and space pula berkait dgn cahaya.
jika tnpa cahaya, ruang takan akan wujud.
sebab semua gelap, tak nampak, ruang tak wujud.
jarak antara ruang ke ruang itulah kita namakan pergerakkan cahaya.
pergerakkan ni lah kita namai masa.
dan cepat lambat masa tu bergantung pada 'penerimaan' atau tindak balas kita terhadap cahaya.
asbab tu lah, ada org yg memahami apa itu cahaya (kita andaikan mereka sebagai ilmuan), dunia mereka
 punyai 'masa' yg berlainan dari kita.
pendek kata, masa itu sebenarnya bersifat individual kerena individu lah yg 'interpret' masa 
itu mengikut sangkaannya. sehingga suatu tahap, masa is nothing. pas-now-future hanyalah sangkaan.
 masa itu runtuh pada sangkaannya dan ketika itulah ability yg selama ini ter kontrol oleh masa di lepaskan. 
itu yg kita dgr kisah2, org ke mekah hanya setapak jalan kaki saja. solat di dua masjid etc..

apapun, ni andaian dari saya saja. inilah sangkaan saya terhadap 'masa'. apa pula sangkaan anda terhadap masa? 
dan apa kesan sangkaan itu terhadap anda?


Sumber : Nusanaga.blogspot.com