Rabu, 31 Julai 2013

APA ITU "SINGULARITY" : Mind Control [Part 2/7]


Sebelum kita melihat 5 dimensi ruang yang lain, adalah penting kita memahami 2 dimensi ruang yang telah diterangkan di dalam Part 1 sebelum ini terlebih dahulu. Ramai sekali pihak2 yang menasihatkan saya agar pengetahuan ini tidak dikongsikan secara terbuka kerana bimbang tentang penyalahgunaannya. Namun bagi saya, pengetahuan ini wajar dikongsikan. Kalau nak
disalahgunakan, terpulanglah kepada kita....

Ok... recap sikit. Dimensi Ruang Pertama (DR1) = Keberadaan Fizikal yang boleh disentuh, didengar, dilihat dan dirasai secara fizikal. Ia melibatkan jisim dan jirim. Contohnya jasad kita sendiri dan benda2 yang ada disekeliling kita seperti batu, tumbuhan dan haiwan termasuklah bunyi-bunyian, bau dan “taste”. Dimensi Ruang Kedua (DR2) = Keberadaan yang tidak boleh diukur dan dinilai secara fizikal. Ia tidak mempunyai jirim dan jisim. Contohnya fikiran dan emosi.

Untuk makluman, ada sesuatu yang sentiasa mengisi kedua-dua dimensi ruang DR1 dan DR2 ini. Bergantung kepada tamadun atau budaya ia dikenali sebagai “ether”, “gaya”, “maya” atau kalau dalam cerita Star Wars... ia dikenali sebagai “The Force”. Ia adalah medium di mana keberadaan di dalam DR1 boleh memberi kesan kepada keberadaan DR2 dan begitu jugalah sebaliknya. Sebagai contoh, hanya dengan perkataan yang keluar daripada mulut kita yang bersifat fizikal ini... ia boleh mengubah fikiran ataupun emosi seseorang (DR1 memberi impak kepada DR2). Atau dengan emosi tertentu pula kita akan mengeluarkan perkataan tertentu (DR2 memberi impak kepada DR1). Nampak perkaitan ini? Ambillah masa sedikit dan cuba fikirkan contoh2 lain supaya kita benar2 faham.

Tanpa “ether” DR1 dan DR2 terputus hubungannya. Tanpa ether kita boleh bercakap apa sahaja dan ia tidak akan memberi impak kepada fikiran atau emosi pendengarnya. Tanpa ether, idea yang timbul di dalam fikiran kita tidak akan boleh dimanifestasikan di alam fizikal kita. Tanpa ether kita semua akan menjadi sebuah robot dan komputer yang tidak berperasaan dan beremosi. Macam mana... boleh ikut penerangan setakat ini?

Okay... sekarang kita pergi ke peringkat yang seterusnya. Bolehkah sesuatu yang ada di dalam fikiran kita mengubah sesuatu di dalam fikiran orang lain tanpa melibatkan perbuatan tertentu seperti mengeluarkan perkataan tertentu atau melakukan perbuatan tertentu yang bersifat fizikal? Terima kasih kepada ether, kita boleh melakukannya. Bagaimanakah caranya?

Sama ada kita sedar atau tidak, kita boleh menyuruh seseorang itu melakukan sesuatu atau mengambil keputusan tertentu dengan hanya menghantar apa yang kita fikirkan terus kepada fikiran seseorang tersebut (hanya melibatkan DR2). Pernah lihat seorang “Jedi” dalam cerita Star Wars melakukan hal ini? Ini boleh dilakukan dengan satu syarat. Kita hendaklah boleh melepasi pertahanan fikiran orang yang hendak kita kawal itu.

Apakah pertahanan fikiran? Pertahan fikiran telah diwujudkan secara semulajadi bagi semua jirim dan jisim di alam fizikal kita ini. Tidak kiralah sama ada kita seorang manusia, seekor kucing, sebatang pohon durian atau pun sebutir batu, kita mempunyai pertahanan fikiran semulajadi yang bertindak menghalang sesuatu pihak lain daripada menguasai fikiran atau emosi kita secara terus DR2 kepada DR2 tanpa melalui DR1. Tanpa pertahanan ini, kita akan dikuasai oleh manusia2 lain atau makhluk2 lain tanpa kerelaan kita. Tanpa pertahanan ini, maka rasanya kita boleh bayangkan dunia kita akan melalui perubahan yang amat2 drastik. Sebab itulah ramai di antara kita yang telah lama mengetahui serta memahami hal ini merasa sedikit bimbang. Mengapa bimbang? Inilah yang akan berlaku bermula hujung tahun ini pada 21 Disember, 2012. Kita akan tiba di suatu era atau zaman di mana sempadan DR2 dan DR1 semakin menipis dan pertahanan fikiran semulajadi kita akan semakin lemah dan mungkin terus hilang.

Orang yang paling beruntung ialah orang yang telah memahami hal ini terlebih dahulu dan telah mula melatih minda mereka untuk memperkuatkan pertahanan fikiran mereka. Pada masa yang sama, mereka juga telah berlatih untuk memperkuatkan minda mereka supaya apabila zaman jurang DR2 dan DR1 semakin terhakis tiba, mereka dapat mengeksploitasi orang lain dengan mudah sekali.

Inilah sebenarnya sebab saya berkeras untuk berkongsi tentang hal ini secara terbuka walaupun mendapat tentangan daripada banyak pihak. Saya merasakan tidak adil sekiranya ada pihak2 yang tahu dan ada pula pihak2 yang tidak tahu. Maka apabila bermulanya era baru nanti pada 21 Disember, 2012... pihak2 yang tidak tahu akan didominasi dan diperhambakan.

Kita boleh memilih untuk mengkaji hal ini lebih lanjut atau menganggapnya hanya sebagai cerita2 yang tidak masuk akal. Akan tetapi bila masanya tiba tidak lama lagi.... kita tanggunglah sendiri akibatnya...


Wassalam – Public Secret

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CARA MENYELAMATKAN DIRI DAN BERJUANG DI ZAMAN GELAP, ZAMAN FITNAH DUHAIMA

Assalamualaikum. Bismillah CARA MENYELAMATKAN DIRI DAN BERJUANG DI ZAMAN GELAP, ZAMAN FITNAH DUHAIMA Sebagai seorang Muslim dan Muslimah, am...