Khamis, 1 Ogos 2013

APA ITU "SINGULARITY" : ETHER [Part 3/7]


Sekarang tiba masanya untuk penjelasan lebih lanjut tentang “ether”. Sebagai permulaan, elok kalau kita tengok dulu beberapa perkara yang mungkin kita pernah dengar tentang ether ni. Sambil2 tu, kita lihat juga beberapa perbandingan ilmu sains sekular juga. Perkara2 ini diharapkan akan memudahkan penjelasan tentang ether ini.

Pernahkah anda mendengar istilah “ethernet”? Ya, istilah ini mula digunakan pada era2 awal implementasi “internet”...sekitar tahun 60an, 70an hinggalah 80an. Istilah ini kemudiannya digantikan dengan internet? Mengapa? Sebenarnya, geng2 jahat telah lama tahu dan faham mengenai ether dan merasakan istilah ethernet ni melampau. Mereka tahu, sehebat mana pun internet... ia tetap tidak boleh mencapai tahap kehebatan ethernet. Mungkin selepas habis membaca posting ini, kita akan faham mengapa istilah ethernet dirasakan melampau.

Cuba jawab soklan ni.... Ada tak benda yang lebih laju daripada cahaya? Jawapannya.... ADA. Berdasarkan ilmu sains sekular, kita telah diajar bahawa tiada benda yang lebih laju pergerakannya daripada cahaya. Sebenarnya... FIKIRAN kita bergerak jauh lebih laju daripada cahaya. Betulkah hal ini? Tahukah anda berapakah jarak setahun cahaya. Cahaya bergerak lebih kurang 6,000 billion (6,000,000,000,000) batu setahun. Kalau nak tukar pada sistem kiraan metrik yakni kilometer, anda darab la jarak 6,000 billion ini dengan 1.6.... Jauh tak? Ini bermakna, sekiranya anda dan saya duduk berjauhan sejauh 6,000 billion batu.... cahaya yang saya hantar kepada anda akan mengambil masa satu tahun untuk sampai. Jika kita nak membayangkan kelajuan fikiran pula mudah sahaja... Sekiranya anda dan saya mampu menggunakan ether dan membuat hubungan telepati, fikiran yang saya hantar kepada anda akan sampai serta merta. Begitulah kelajuan fikiran... jauh lebih laju daripada cahaya. Secara ekstrim (extreme)... hal ini boleh diandaikan dengan apa yang kita biasa baca di dalam Al Quran... kehendak Allah sekiranya Dia terfikir dan mahu sesuatu terjadi... Ia cuma perlu berkehendak KUN (jadi)... FAYA KUN (maka jadilah). KehendakNya tentu lebih laju daripada cahaya... tidak kira di mana pun tempat dan dimensinya serta merta apa yang difikirkan segera terjadi.... tidakkah begitu? Suka saya tekankan sekali lagi di sini... Apa yang saya cuba sampaikan ialah cahaya masih lagi berbentuk jirim dan jisim. Ia bergerak dalam corak zig-zag melalui lonjakan atom demi atom yang digelar saintis sekular sebagai radiasi elektromagnetik. Berbeza dengan fikiran... ia bergerak melalui medium yang dipanggil ether. Fikir sahaja.... terusssssss sampaiii..... terus terjadiiii....

Anda tentu biasa dengan bahan yang dipanggil besi (iron)? Ilmu sains sekular mengajar kita bahawa besi sangat padat. Akan tetapi, hakikatnya saintis2 sekular pun tahu bahawa kandungan besi ialah atom2 yang terdiri daripada nukleus (neutron + proton) yang dikelilingi elektron. Anehnya, perbandingan saiz serta jarak di antara nukleus besi ini dengan elektronnya adalah sama dengan nisbah perbandingan saiz dan jarak matahari kita dengan planet bumi di dalam sistem solar kita. Adakah ini suatu kebetulan? Ini pun ada kena mengena dengan kehadiran ether.

Saintis2 sekular telah lama mengkaji otak. Ya... otak. Bahagian yang duduk dalam kepala kita ni. Saintis2 sekular kini mendabik dada bahawa mereka kini mempunyai peralatan2 canggih untuk mengesan dan mengira aliran2 elektrik di dalam otak kita untuk memahami kaitan otak dengan pergerakan2 lain pada tubuh badan kita. Setiap kali kita berfikir pun saintis2 sekular ni dapat mengesan aliran2 elektrik yang muncul akibat aktiviti berfikir ini. Namun, mereka masih gagal mengesan kandungan fikiran itu sendiri. Mereka gagal menterjemah aliran2 elektrik di dalam otak ini kepada apa yang sedang difikirkan. Mengapa? Ini kerana fikiran bukanlah sesuatu yang boleh diterjemah hanya dengan hanya mengkaji dan menggunakan aliran2 elektrik. Fikiran hanya boleh diakses melalui kajian dan penggunaan ether.

Jadi... apakah ether ini? Ingat semula posting Part 2 of 7... mengenai Dimensi Ruang Pertama (DR1) dan Dimensi Ruang Kedua (DR2). Bagaimanakah ether boleh memenuhi DR1 serta pada masa yang sama juga melimpah dan memenuhi DR2? Mengapa kita tidak mudah untuk mengesannya? Adakah kita telah terlalu lama diasuh oleh saintis2 sekular semenjak ribuan tahun lamanya sehingga kita lupa apakah itu ether dan bagaimanakah kita dapat memanfaatkan kehadiran ether?

Ramai juga yang mungkin salah sangka... menyangkakan ether itu sesuatu yang amat tipis komposisinya sehingga sukar untuk dikesan kehadirannya. Sebenarnya, ether adalah sangat2 tumpat komposisinya. Kalau boleh kita bayangkan... ether adalah 1,000 billion (1,000,000,000,000) kali ganda lebih tumpat dan padat berbanding air (H2O). Tetapi, mengapa kita tidak menyedari keberadaannya?

Jika anda seorang ilmuan atau pengkaji ilmu fizik, anda tentu maklum dengan “String Theory”. Akan tetapi, pada hemat saya ramai orang belum lagi faham dan mengerti apa itu string theory. Oleh kerana itu penjelasan mengenai ether di dalam posting ini saya cuba buat dengan cara tradisional iaitu ilmu sains sekular (bercerita tentang atom, netron, proton dan elektron) yang kita lebih biasa atau familiar. Sebenarnya, penjelasan tentang ether menggunakan string theory adalah lebih jelas.

Okay... berbalik semula kepada persoalan.... mengapa kita tidak menyedari keberadaan ether sedangkan ianya 1,000 billion kali ganda lebih tumpat daripada air? Ini ialah kerana, bahan binaan ether adalah jauh lebih halus daripada elektron. Mikroskop paling hebat yang saintis2 sekular kita ada pun hanyalah mikroskop elektron... maka jangan harap la kita nak melihat ether menggunakan mikroskop ini :D Mana mungkin jasad kita yang kasar ini beserta lima deria kita yang kasar ini juga dapat mengesan kehadiran ether. Semua benda2 fizikal lain di DR1 kita ini tidak dapat langsung memanipulasi ether kerana semua benda2 fizikal termasuk kita sendiri tidak dapat menggerakkan atau mengalih ether. Jadi... apa la guna ether kalau kita tidak dapat berbuat apa2 mengenainya?

Sebenarnya ada sesuatu yang kita miliki dapat menggunakan dan memanfaatkan ether ini.... InsyaAllah di dalam posting seterusnya, saya akan cuba berkongsi pula tentang hal ini.

p/s: kepada saudara mara serta rakan2 yang mengenali diri saya, selepas membaca posting ini.... janganlah anda merasa bimbang dan gundah gulana pula apabila kita bersua. Saya sedaya upaya tidak akan membaca fikiran anda :D


Wassalam – Public Secret

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CARA MENYELAMATKAN DIRI DAN BERJUANG DI ZAMAN GELAP, ZAMAN FITNAH DUHAIMA

Assalamualaikum. Bismillah CARA MENYELAMATKAN DIRI DAN BERJUANG DI ZAMAN GELAP, ZAMAN FITNAH DUHAIMA Sebagai seorang Muslim dan Muslimah, am...